課程編碼
Course Code
中文課程名稱
Course Name (Chinese)
英文課程名稱
Course Name (English)
總學分數
Credits
總時數
Hours
3512017 生物化學 Biochemistry 3.0 3
中文概述
Chinese Description
本課程將介紹一系列的生物大分子及構成這些生物分子的基本分子。課程從認識細菌、植物、動物細胞及各種細胞胞器開始,接著探討蛋白質、酵素、DNA、RNA、脂質、糖類結構和功能及他們在生命中的重要性。構成蛋白質的二十種氨基酸和組成DNA或RNA的四個核甘酸及構成脂質、糖類結構的生物分子將詳細被探討。
英文概述
English Description
This course is to introduce a serials of biomaterials and their functions. Begins from bacterial, plant, and animal cells and the differences between these cell organs. To learn of DNA, RNA, proteins, and enzymes base on their structures and functions. The characters of 20 amino acids and 4 nucleotides will be studied in detail. Carbohydrates and lipids are learned by their specific functions.
核心能力指標 1.運用數學、物理、化學、生化、資訊及工程知識的能力。
2.設計執行分子科學與工程相關實驗,具備分析及解釋數據之能力。
3.計畫管理、有效溝通與團隊合作的能力。
4.發掘、分析及處理問題的能力。
5.具備資料蒐集、數據分析以及口頭報告之能力。
7.認識時事議題、瞭解工程技術對產業、環境、社會及全球之影響,具備終身學習之能力。

備註: