課 程 概 述
Course Description

課程編碼
Course Code
中文課程名稱
Course Name (Chinese)
英文課程名稱
Course Name (English)
總學分數
Credits
總時數
Hours
3704020 工作法則學 Ergonomics 3.0 3
中文概述
Chinese Description
工作法則學在研究人活動或工作時,與工具設備、工作場所、工作責任、周邊環境之互動工具,希望透過有系統的方法蒐集相關資訊,應用在工作系統之設計或改善上,使人員能在最安全、舒適的情況下,發揮最大工作效率的科學。所探討的內容可歸納如下:人體設計、生物力學、工作生理、人機系統、人員績效、人類訊息處理與決策行為、安全與衛生、工作設計等。
英文概述
English Description
Introduction to and practical experience with ergonomic concepts and principles of workplace and task design and development. In-depth investigations into human physiology, biomechanics, workplace design, and environmental stressors as thry relate to person-machine systems.

備註:

  1. 本資料係由本校各教學單位、教務處課務組、進修部教務組、進修學院教務組及計網中心所共同提供!
  2. 若您對課程有任何問題,請洽各開課系所。