課 程 概 述
Course Description

課程編碼
Course Code
中文課程名稱
Course Name (Chinese)
英文課程名稱
Course Name (English)
總學分數
Credits
總時數
Hours
0463008 教育統計 Educational Statistics 2.0 2
中文概述
Chinese Description
本課程的目標在使學生學完了這門課以後在實際研究中能夠正確地選擇,運用統計方法。因此,本課程側重每一種統計方法的適用條件及不同方法之間的區別與聯繫。對於公式的推導及具體計算未作為重點來闡述。本課程在介紹平均數、標準差及相關系數等統計量的基本計算公式的同時,對於它們在次數分配表中的計算以及一些簡便算法、經驗公式也適當加以介紹,目的在於幫助學生更好地理解這些統計量。
英文概述
English Description
The purpose of this course is to make students know how to use properly static method to solve real problem. Students will learn the suitable condition for every different problem, mean, standard deviation, and basic calculation . Formula and complication calculation will not be the emphasis part.

備註:

  1. 本資料係由本校各教學單位、教務處課務組、進修部教務組、進修學院教務組及計網中心所共同提供!
  2. 若您對課程有任何問題,請洽各開課系所。