課 程 概 述
Course Description

課程編碼
Course Code
中文課程名稱
Course Name (Chinese)
英文課程名稱
Course Name (English)
總學分數
Credits
總時數
Hours
5605023 X光繞射學 X-Ray Diffraction 3.0 3
中文概述
Chinese Description
先修課程:負責教授同意 瞭解原子結構乃是起碼的科技素養,本課程主要的目的是建立學生將來可以以X光作為研究工具的能力。本課程主要可分成四部份:一是結晶學原理、二是X光繞射的原理、三是X光繞射的基本應用、四是材料的結構分析。除此之外,並將進行一小部份實驗以驗證學理,同學可從實驗中學習檢驗製程中材料所發生問題,從而解決製造的問題。
英文概述
English Description
Topics covered include properties of X-rays, geometry of crystals, directions of diffracted Beams, intensity of diffracted beams, orientation and quality of single crystals, structure of polycrystalline aggregates, determinations of crystal structure, phase diagram determination, and Experiments.

備註:

  1. 本資料係由本校各教學單位、教務處課務組、進修部教務組、進修學院教務組及計網中心所共同提供!
  2. 若您對課程有任何問題,請洽各開課系所。